Ohjelma

Vuoden 2019 ohjelma

8.00 – 9.00

Aamiainen

9.00 – 10.15 VISION 1

Uskalla unelmoida – Dare to Dream

Often organisations get tired and confused, because they lose focus and forget their ultimate dreams and goals. Going through a transformative process of new ambition give back the organisation, but more importantly the people, the courage to really dream big. We are not here to manage an organisation, we are here to solve a problem.

Adrian Lorentsson, keynote

Twitter: @AdrianJLo

10.15 – 10.45

Tauko

10.45 – 11.00

Sponsoreiden tietoiskut

VISION 1: Visuaalinen viestintä hallussa?

Menestyvä järjestö tarvitsee visuaalisen strategian, joka ohjaa jokapäiväistä työtä ja antaa suunnan pitkäjänteiselle tekemiselle. Tule kuulemaan, mistä lähteä liikkeelle ja miten kehittää kokonaisvaltaisesti visuaalista viestintää.

Jenni-Justiina Niemi
visuaalisen viestinnän asiantuntija, toimitusjohtaja, Keksi

VISION 2: Järjestö – tunne jäsenesi!

Ohjaako toimintaasi oikea tieto vai olettamus? Tiedätkö varmasti miltä jäsenyys tuntuu?
Tule kuulemaan lisää Jäsenkokemuksesta. Saat hyviä vinkkejä jäsenyyden ylläpitoon ja uusien jäsenten hankintaan.

Anu Turkia, toimitusjohtaja & Founding Partner
Henna Peltola, Partner
Suomen Liiketoimintapalvelu Oy

11.00 – 12.00

Ohjelma jakautuu kolmeen eri saliin

VISION 1: Lisää potkua yritysyhteistyöhön

”Yhteinen intressi ja vaikuttavuus ratkaisevat”

S-ryhmä saa järjestöiltä paljon yhteistyöehdotuksia, mutta vain harvat johtavat konkretiaan. Mitä S-ryhmä toivoisi järjestöiltä? Millaiset ehdotukset saavat sen innostumaan ja mitkä teemat S-ryhmää erityisesti kiinnostavat? Vinkeistä saat apua yhteistyöhön muidenkin yritysten kanssa.

Sanni Martikainen, vastuullisuuspäällikkö, SOK, Twitter: @sannimartikaine

Tuloksia ja vaikuttavuutta yhdessä yritysten kanssa

Startup Refugees parissa vuodessa kasvanut verkostoksi, joka on työllistänyt ja ohjannut yrittäjäksi jo 500 turvapaikanhakijaa. Yksi sen onnistumisen tae on ollut tiivis yhteistyö yritysten, kuten Supercellin, Osuuspankin, Futuricen, Tieto Oy:n ja Flow-festivaalin kanssa. Mitä muut järjestöt voivat oppia Startup Refugeesin kokemuksista?

Elisa Vepsäläinen, toiminnanjohtaja, Startup Refugees

Ohjelmaosiota vetää Heidi Korva, Communiké.

VISION 2: Kasvu ja menestys – mitä se vaatii?

Naisten Pankki: Yhteinen visio ja yhdessä tekeminen

Naisten Pankki sai alkunsa 2007, kun Kirkon Ulkomaanapu vei 15 suomalaisnaista Liberiaan tutustumaan naisten asemaan. 11 vuodessa se on kerännyt kehitysmaiden naisille rahaa jo 13,5 miljoonaa euroa.  Mikä on ollut menestyksen salaisuus?

Reetta Meriläinen, ex-päätoimittaja (Helsingin Sanomat), ohjausryhmän puheenjohtaja, Naisten pankki, Twitter: @ReettaMeri

Kasvustrategian johtaminen, case Ruohonjuuri

Ruohonjuuri on kasvanut 35 vuoden aikana 12 myymälän ketjuksi, ja alkuvuodesta 2018 se avasi ensimmäisen myymälänsä myös Tukholmaan. Mitä kasvuun ja menestykseen tarvitaan? Kuinka strategiaa johdetaan niin että tavoitteista tulee totta ja työntekijät kukoistavat?

Arto Ranta-aho, toimitusjohtaja, Ruohonjuuri Oy

Ohjelmaosiota vetää Salla Saarinen, Radical Soul.

VISION 3: Digitalisaatio ja strategiset valinnat

Miten digitalisaatio vaikuttaa järjestön strategiaan, toimintaan ja tulevaisuuteen? Entä onko digitalisaatiosta menestystekijäksi järjestölle? Sanna, Tomi ja Tuomo keskustelevat käytännönläheisesti digitalisaation ja strategian yhteen sovittamisesta. Yleisöllä on mahdollisuus osallistua keskusteluun.

Case-esimerkit  ja puhujat
Aivoliitto, Sanna Reuna, yhteisömanageri. Twitter: @sannareuna
Tradenomiliitto, Tomi Kouva, palvelu- ja kehitysjohtaja. Twitter: @tomikouva
Avoine, Tuomo Heikkilä, toimitusjohtaja. Twitter: @TuomoTH

Ohjelmaosio toteutetaan yhteistyössä tapahtuman pääyhteistyökumppani Avoine Oy:n kanssa ja sitä vetää Samu Nevala Avoine Oy:sta.

12.00 – 13.00

Lounas

13.00 – 14.00

Ohjelma jakautuu kolmeen eri saliin

VISION 1: Luottamus, rohkeus ja pelottomuus

Innostu ja innosta!

Tehyn uusi keulakuva Millariikka Rytkönen on tuonut raikkaan tuulahduksen mielikuvaan ammattiliitoista. Hän osallistuu aktiivisesti keskusteluun ja laittaa itsensä likoon hoitajien puolesta. Kuinka innostut ja innostat, niin johtajana kuin alaisena? Miten oma esimerkki rakentaa rohkeutta niin koko organisaatioon kuin yksittäisiin ihmisiinkin?

Millariikka Rytkönen, puheenjohtaja Tehy ry, Twitter: @millaryt

Kuinka pienikin järjestö voi olla vaikutuksiltaan iso

Finnwatchin selvitykset suomalaisyritysten yritysvastuusta ylittävät säännöllisesti uutiskynnyksen – tarkalleen ottaen noin 1500 mediaosuman verran vuodessa. Finnwatch vetää myös järjestöjä ja yrityksiä yhdistävää Ykkösketjuun-kampanjaa. Järjestön rahoitus on koko ajan katkolla, ja toimistolla vain 4 työntekijää. Mutta saavutuksiltaan Finnwatch on reippaasti todellista kokoaan suurempi. Kuinka tämä saadaan aikaan? Kuinka pienikin voi olla suuri?

Sonja Vartiala, toiminnanjohtaja Finnwatch, Twitter: @sonjavartiala

Ohjelmaosiota vetää Heidi Korva, Communiké.

VISION 2: Vaikuttamistyö ja eduskuntavaalit  – oikeat ja väärät tavat

Järjestö haluaa saada tavoitteensa poliitikkojen tietoon, päättäjät järjestöjen asiantuntijuutta puolue- ja hallitusohjelmiin. Kuinka kysyntä ja tarjonta saadaan kohtaamaan?  Lyhyet alustukset ja keskustelua.

Esa Iivonen, johtava asiantuntija, Mannerheimin Lastensuojeluliitto, Twitter: @EsaIivonen
Esa Suominen, Managing Partner, Rud Pedersen Public Affairs, Twitter: @Esa78

Keskustelua vetää Salla Saarinen, Radical Soul.

VISION 3: Vaikuta viestimällä

Sensuuri vai sensaatio –  miten järjestö voi hyötyä vihapalautteesta?

Helsingin Diakonissalaitoksen somekanavat täyttyvät säännöllisesti vihapalautteesta. Someviha voi säikäyttää ja järkyttää paatuneimmankin viestijän – ellei sitä nähdä mahdollisuutena kehittää ja vaikuttaa. Miten vihapalautteeseen pitäisi asennoitua? Onko vihapalaute järjestölle sensuurin vai sensaation hetki? Voiko vihapalautteesta tehdä viestintävoiton?

Ella Saranpää, viestintäsiantuntija Helsingin Diakonissalaitos, Twitter: @ellasaranpaa

Vaikuttajamarkkinointi –  maksettua mainontaa vai aitoa vaikuttamista?

Vaikuttajamarkkinoinnin suurin vahvuus ja samalla isoin haaste on sen aitous. Etenkin järjestökentässä markkinoinnin linkittyessä  vahvasti arvoihin ja näkemyksiin on päälleliimauksen vaara suuri. Mitä asioita organisaation tulisi ottaa huomioon kun tekee vaikuttajamarkkinointia? Entä miten vaikuttajamarkkinoinnin onnistumista voi mitata? Tule kuulemaan käytännön esimerkeillä havainnollistettu esitys arvoviestit henkiin herättävästä vaikuttajamarkkinoinnista.

Emilia Eräste, Sales Manager, Social Media Products, Meltwater, Twitter: @ErasteEmilia

Toteutetaan yhteistyössä tapahtuman pääyhteistyökumppani Meltwaterin kanssa.

14.00 – 14.30

Tauko

14.30 – 15.30 VISION 1

Onnistumisen kulttuuri

Suomen U19-tyttöjen jalkapallomaajoukkue sijoittui 2013 EM-lopputurnauksessa kolmanneksi ja pääsi mukaan ikäluokan MM-kisoihin. Nyt, 5 vuotta myöhemmin, saman tempun teki U17-tyttöjen joukkue, Pikkuhelmarit. Heidän MM-kisansa pelattiin marraskuussa Uruguayssa. Unelmien toteuttaminen on vaatinut ajattelutavan muutosta: joukkueissa uskotaan omaan tekemiseen, kannustetaan aktiivisuuteen ja rohkeuteen. Kuinka luodaan onnistumisen kulttuuri, jossa iloitaan ja onnistutaan yhdessä?

Marianne Miettinen, huippujalkapallopäällikkö, Palloliitto, Twitter: @MarianneMiettin

15.30 – 16.30

Drinkit